Ilmankevyt tuoksu

Olen jo kauan ollut ihastunut pariin Cleanin tuotteeseen, ja varsinkin vartalovoiteet ovat olleet mieleeni. Sain pr-firmalta testattavakseni yhden uusimmista tuoksuista. Olin itseasiassa huokaillut tämän perään jonkin aikaa itsekseni, ja kokeillut sitä useamman kerran tavarataloissa ranteilleni. Ihastukseni on ollut olemassa jo kauan ennenkö sain tuoksun käsiini. Kyseessä on siis tuoksu nimeltä Air.

Clean_Air_Tuoksu_1Kuten jokainen Cleanin tuoksu, on tämäkin pakattu brändille tuttuun tapaan. Pakkaus on siisti, yksinkertainen mutta näyttävä. Airin pakkauksesta löytyy myös kuviota, joista ensimmäiseksi tulee mieleen eräs Windowsin näytönsäästäjistä. Tosin sellaisella kivalla tavalla.

Clean_Air_hajuvesi_1
Pakkauksen sisältä löytyy tutun näköinen pullo. Cleanin tuoksut ovat niin klassisia, yksinkertaisia mutta hienoja. Niissä ei ole mitään pröystäilyjä, vaan mutkat ovat oikaistu suoriksi. 30ml kokoinen pullo on ilo silmälle. Se näyttää hyvältä lipaston päällä.
Fragrantica kuvailee tuoksua myskiseksi, kukkaiseksi raikkaaksi ja puuteriseksi. Sivu lajittelee sen ”woody aromatic” -kategoriaan, jonka suomentaisin kömpelösti aromaattispuiseksi.

Clean_Air_fragrance_1
Nimi ”Air” viittaa mielessäni pehmeään, miltei olemattoman kepeään tuoksuun. Mielikuvani ei kovin väärässä ole.
Tuoksun alkunuoteista löytyy ”vuoristoilmaa” ja bergamotin kukkaa. Keskinuoteissa on freesiaa, peonia ja vihreitä nuotteja. Pohjanuoteista löytyykin sitten enemmän; myskiä, kashmiiripuuta, meripihkaa, puuterisia nuotteja ja aldehydejä.

Clean_Air_hajuvesi_2
Iholla Air on alkusuihkauksilla hyvin, hyvin sitruksisen tuntuinen. Omaan nenääni ehkä vähän liiankin kirpeä ja sitruksinen. Se kuitenkin pehmenee nopeasti, ja sitruksinen tuoksu on vikkelään vaihtunut pehmeäksi, naiselliseksi ja puuteriseksi. Sen tuoksu on iholla sellainen, joka saa silmät sulkeutumaan silkasta mielihyvästä.
Kuten Cleanin tuoksut aina, sopisi tämäkin monelle vaikka työtuoksuksi. Olen kuullut monien lähi- ja sairaanhoitajien käyttävän Cleanin tuoksuja, sillä ne eivät ole liian luotaantyöntäviä tai vahvoja. Ne istuvat iholla pehmeästi.

Clean_Air_Tuoksu_2
Airin tuoksu säilyy ihollani tuntikausia. Kun aamulla suihkautan sitä ranteeseeni, saatan vielä illalla tuntea sen kevyen tuoksun ihollani. Kesto on siis ihastuttavan pitkä. Olen lukenut muutamat arviot joissa haukutaan Airin kestoa säälittäväksi, mutta omaan ihooni se takertuu erinomaisesti. Se vain toimii.
Jos etsit tuoksua arkikäyttöön, joka olisi kepeä ja puuterimaisen pehmeä, kokeile tätä! Voisin uskoa tämän toimivan myös esiteinien ensimmäisenä tuoksuna, jos siis äklömakeat sokerituoksut eivät ole vaihtoehtona… ;)

Mitä Cleanin tuoksuja olette kokeilleet?

 

8 kommenttia artikkeliin ”Ilmankevyt tuoksu

  1. Mulla ei ole kovinkaan paljon kokemusta. Olen käyttänyt sitä alkuperäistä, mikä oli itselleni jotenkin liian voimakas ja pistävä, mutta sitten Fresh Laundrya on kulunut useampi pullollinen, se on vaan aika lähellä täydellistä puhdasta tuoksua. :)

    Tykkää

    1. Fresh Laundry on ollut munkin ihastuslistalla kyllä kauan :) Ei ole vain tullut hankittua. Se toimii mulla iholla vähän huonommin kuin vaatteissa.

      Tykkää

  2. Kuulostaa melko ihanalle uutuudelle, täytynee käydä tuoksuttelemassa :) Cleanin kesätuoksu (Summer?) oli myös aika kiva, mutta kyllä se Fresh laundry taitaa olla mun lempparein :) Nää on ihan parhaita arkituoksuja mun mielestä!

    Tykkää

  3. Oijoi, nyt kuulostaa ihan mun tuoksulta. Tosin en oikein tiedä mitä nuotteja ne ”mun tuoksut” sisältää, joten olen aika hukassa näitä tuoksupostauksia lukiessani, mutta Cleanin tuoksut on yleisesti ottaen iskeneet muhun ku tuhat volttia ja Air nimenäkin kuulostaa just täydelliseltä. Mulla on Cleanin tuoksuista Warm Cotton, Cool Cotton, Rain ja Summer Escape. Warm Cotton on musta ehkä jo liian tunnistettava ja liian vahvasti pyykinpesuainetuoksu, vaikka aluksi siitä tykkäsinkin hirveästi. Cool Cotton on ehdottomasti parempi ja ihmettelen, ettei useampi vastaantulija tuoksu sille :D Rain on ehkä silti mun suosikki, siinä tuoksuu todellakin kesäsade ja nurtsi. Summer Escape on jäänyt Rainin jalkoihin, sillä ostin ne muistaakseni aika peräjälkeen. Kiva kesätuoksu sekin kyllä. Tykkäisinpä mä tuosta Airista, se ois just hyvä lohdutuspalkinto itselleni ku loma loppuu! :D mua vaan vähän epäilyttää, koska sä tykkäät myös Skin-tuoksusta ja musta se on jotenki karsea :D

    Tykkää

    1. HEI, EI. Mä _en pidä_ Skin -hajuvedestä. Se on aivan kauhistuttava mun ihollani. Mutta vartalovoide, se on täyttä kultaa! Oui oui, mademoiselle.
      Testaa tämä, do it! :D

      Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s