Amsterdam part 4

Neljännen päivän kuvasaldo on melko vähäinen.
Perjantaina vaihdettiin West Side Inn -hotellista Qbic Hotel Amsterdamiin, jota odotinkin jo innolla.
Olin googletellut arvosteluja ja kuvia Qbicista, ja yksi asia oli mielessä: huoneiden vessoissa ei ole ovea! :D
Me pohdittiin tätä seikkaa hetken Mutun kanssa, ja päädyttiin siihen tulokseen ettei ovettomuus haittaisi.
Mä olin ainakin päättänyt pistää television täysille pauhaamaan, jos olisi pakko!

Ensin oli kuitenkin saatava aamupalaa.
 Tämä pikkuinen lounaskahvila bongattiin jo ensimmäisenä päivänä, mutta silloin se oli ihan täynnä. 
Nyt kuitenkin oli hiljaisempaa, joten yritimme sulautua matkalaukkujemme kanssa kodikkaaseen sisustukseen.
Annokset olivat huikean isoja! En jaksanut todellakaan lähes kaikkea :D
 (Hei nyt Mutulla on muuten sama paita kuin edellisenä päivänä… Hahaa!)
Päätimme lähteä suoraan kohti Qbicia, vaikka check-inin ajasta emme olleetkaan varmoja. 
Vastassa oli kuitenkin ystävällistä henkilökuntaa, ja saimme huoneemme heti. 
Hotellin käytävät olivat VIHREÄT. 
Ja todella tarkoitan sitä:
 Huh! Oli tosi trippimäiset käytävät.
Mutta mä pidin niistä hirveästi!
Rehellisesti sanottuna en ollut odottanut, että sänkymme päätyä koristaisi jättiläismäinen mäyräkoira matkalaun sisällä lelujensa ympäröimänä, mutta näin kuitenkin kävi!
Erilaisempi huone kuin West Side Innissä, check!
Qbic Hotellia suosittelen muutenkin kaikille, mutta siitä lisää joskus. 
Perjantain ohjelmassa oli taas yhden nettikaverin, Timin, tapaaminen, hihii!
Suunnattiin Qbic Hotellilta ratikalla kohti keskustaa, ja mä halusin mennä koluamaan Bijenkorfia.
Mua kuitenkin nälätti niin paljon, että en pystynyt keskittymään shoppailuun.
Oli siis syötävä. 
Bijenkorfissa oli tosi jännä ”ruokala” – jos niin voi sanoa :D
Oli monia eri pisteitä, joiden ruokavalikoima vaihteli kiinalaisesta meksikolaiseen ja niin edespäin.
Kun sait haluamasi annoksen, astelit vain kassalle ja maksoit ruokasi. 
Mutu otti salaattia (tosimies) ja mä otin kiinalaista (ni hao!)

Hollanti-ystäväni Tim halusi ehdottomasti viedä meidät coffeeshopiin, joten sellaiseen mentiin.
Täytyy kyllä sanoa, että ei ollut mun juttuni. 
Juteltiin kuitenkin paljon Timin kanssa, ja selvisi että Hollannissa ei arvosteta poliiseja tai armeijaa. 
Olin ihmetellyt että miksei poliiseja näkynyt kaduilla edes uutena vuotena.
Syy tähän on ilmeisesti se, että koska kukaan ei halua poliisiksi, on heitä myös vähän. 
Poliisilla ei ilmeisesti myös ole juurikaan auktoriteettia Hollannissa.
Mutta auktoriteettia ei toisaalta tarvitse niin paljoa kuin esim. Suomessa, 
koska ”Hollannissa kaikki ovat pilvessä, eikä silloin jaksa tapella, joten ei kyttiäkään tarvita.” :D
Hengailtiin Timin kanssa coffeeshopissa pari tuntia, 
jonka jälkeen lähdettiin taas shoppailukierrokselle ja kohti hotellia. 
Näkymä hotellihuoneesta moottoritielle. 
Taas oli yksi päivä pulkassa :)
Mä taisin sammahtaa sänkyyn ilta yhdeltätoista, 
samalla kun Mutu tuijotti tv:tä muutaman tunnin mun tuhistessa vieressä :D
Qbicissa oli muuten aivan tajuttoman ihana sänky.
Korkea, pehmeä ja ISO.
Mutta siitä lisää ensi jaksossa…!
7 kommenttia artikkeliin ”Amsterdam part 4

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s