Rokokoon kauneuspilkut

Käytimme kosmetologikoulussa Una Nuotion kirjoittamaa Kerro, kerro kuvastinta yhtenä oppikirjanamme. Suosittelen tätä kirjaa muuten ihan kaikille kauneudenhoidosta kiinnostuneille! :) Selailin kirjaa pitkästä aikaa, ja lueskelin innoissani eri aikakausien meikkaus- ja ehostustavoista. Sain kunnon naurut, kun luin kauneuspilkkujen käytöstä rokokoon aikakaudella. 

”Kauneuspilkut olivat nyt todella suosittuja ja niiden paikka viestitti erilaisia asioita kantajastaan, esimerkiksi:
ohimolla – olen kiihottava
silmän lähellä – olen intohimoinen
otsalla – olen majesteetillinen
poskella – olen hakkaileva
keskellä poskea – olen viehättävä
huulten lähellä – olen koketti
suupielessä – olen halukas suuteloon
alahuulella – olen keimaileva
hymykuopassa – olen iloinen
nenän pielessä – olen uskalias
näpyn päällä – olen varasteleva.”

Hahah! Mua nää huvitti suuresti, ja varsinkin kun kuvittelin miten hauskaa se oli jos tämä käytäntö olisi edelleen ”muodissa.” Ravintolat, pubit ja yökerhot olisivat täynnä ihmisistä, joilla miltei kaikilla olisi kauneuspilkku koristamassa kasvoja :D Veikkaan että ne pilkut sijoittuisivat eniten suupieliin, silmien lähelle ja ohimoille… Hah!
En oo koskaan vielä tehnyt mitään meikkipostausta, ja tässä oli typeränhauska idea siihen! Olisin halunnut meikkiin kunnon valkoisen hehkun, mutta kaapista ei löytynyt perunajauhoja, ja normaalia sunnuntaijauhoa en halunnut läimiä naamaani :D Rokokoon aikakaudella ihonväri oli valkoinen ja puuteria käytettiin runsaasti. Poskipunaa käytettiin myös paljon, ilmeisesti peittämään epäterveiden elämäntapojen aiheuttamaa kalpeutta. (Omituista, eikö kalpea iho ole yleensä valkoinen?) Kulmat tehtiin korkeiksi ja ohuiksi. Huulia punattiin myös, hovinaiset käyttivät granaatinpunaista, porvarinaiset rosaa ja huonomaineiset violetteja sävyjä. Itse käytin Diorin sävyä 638 Blazing Red, joka on erittäin kirkkaan punainen. Poskille päätyi runsaasti L’orealin 103 Voile de santal – Sandalwood veil. Hieman ripsiväriä alaripsiin ja kulmakarvoihin väriä, that’s it.

Tässä siis oma nykyaikainen versioni rokokoomeikistä, lisämausteena nuo hauskat kauneuspilkut!
Huom. postaus on tehty huumorilla, näille kuville saa nauraa!
Hahaha! Mähän olen.  Intohimoni on kynsilakat.
Kuninkaallinen tervehdys teille, alamaiseni.
Joo… Mua vaan nauratti kun yritin tehä kiihotusilmeitä :D
Hyi, kuka haluais suudella jos on tommonen iso luomi tossa huulien lähellä :DD ps. duckface
GGRRRR!
Hei kivat pojat, soitelkaa!
Millanen ilme on viehättävä? 
Jäikö muuten kukaan muu ihmettelemään, mitä sanat ”koketti” tai ”hakkaileva” tarkoittavat? Itse luulin, että tuo ”hakkaileva” tarkoittaisi pahoinpitelevää ja tappelevaa, ja otin sellaisen kuvankin missä heristän nyrkkiä kameralle :D Onneksi googletin, sillä ”hakkaileva” tarkoittaa ”flirttaileva, liehittelevä.” Mitäh! Ja sitten tämä ”koketti”… Se tarkoittaa ”keimailevaa.” Selvä! :D Aina oppii jotain uutta… Tuota ”varastelevaa” en lähtenyt toteuttamaan, sillä kasvoissani ei juuri ole mitään suurta näppyä, jota olisin peittänyt kauneuspilkulla :D Ja millainen ilme sitä kuvastaisi? Tää on muutenkin varmaan mun blogihistorian oudoin postaus… Tähän asti. 

Mutta tosiaan, nykyaikana jos noita kauneuspilkkuja ottaisi mukaan omaan iltameikkiin, voisi tulla outoja katseita. 
Eikä kukaan ymmärtäisi, mitä niillä ajaisin takaa! 
”Hei mies, etkö näe, olen intohimoinen, MULLAHAN ON TÄMÄ KAUNEUSPILKKU VASEMMAN SILMÄNI ALLA! … Sika.” 
14 kommenttia artikkeliin ”Rokokoon kauneuspilkut

  1. Marilyn Monroella oli kauneuspilkku poskessa:)Mulla on samassa paikassa ja mikä koomisinta, se on periytynyt molemmille lapsilleni. Ollaan flirttejä koko perhe;)

    Tykkää

  2. Siis apua, nauroin ääneen… =DToi viimenen lause on hyvä. Pitäis ehkä olla aina ”käyttöohjeita” mukana, mitä jakelis, ni muutkin tietäis, mitä haluan sanoa. =)Hakkailevan tiesin, mutta koketti oli uusi sana mulle.

    Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s